marți, 10 noiembrie 2009

Sebastian în vis (29)

Sebastian în vis habar n-are la ce i-ar putea fi, la rigoare, propice suzeta lui Nietzsche, însă îşi zice că de stricat, n-are cum să-i strice. Aşa că-ntinde degeţelele spre tipsie, prinde codiţa şofranie, brumată cu smirnă şi tămâie pepit, şi se pune pe molfăit. Instant, din capul meu şi din al lui Cami răsare câte un norişor colorat în care se citeşte aceeaşi întrebare scrisă boldat – anume dacă, din întâmplare, mini-behemotul SUV are în dotare şi sterilizator de suzete. Uşa metalică a mansardei se dă de perete, norişorul pocneşte, lăsând întrebarea să mai aştepte, şi ne răsucim speriaţi. Intră apoplexaţi pisicâinele şi broscoporcul, costumaţi în armuri croite după portul din vechea Spartă, croşetate din lână de iepure de naşa Artă. Se reped la geamul termopan şi privesc printr-un ochean de mareşalissimă fiţă cum, în spatele lui Statu-Palmă, Neghiniţă şi micro-Nietzsche, armiile pitice se grupează tot mai des, simetric cu regimentele de hipocampi SS. Dacă o foarfecă l-ar decupa, harşti-harşti, un-doi, din panoramicul teatrului de război, lăsând pe dinafară nu numai armatele, ci bunăoară şi pe Supra-Omuleţul încremenit cu spatele la Asasină, şi pe Nietzschuleţul cu mustaţa plină de fericire şi cutremurare, ai zice că Sebastian, cu mina lui nepăsătoare, nu din suzetă îşi trage ekstatica apatie, ci dintr-o narghilea aurie.

11 comentarii:

Alexandru 10 noiembrie 2009 la 18:12  

Îmi vine să dau paginile repede şi să mă uit în Sebastian în vis (30), să văd cine cîştigă miniconflictul global : )

(variaţiunile pe tema mustăţii pline de spaimă şi cutremurare sînt absolut irezistibile : )

Radu Vancu 10 noiembrie 2009 la 18:25  

Uite, pentru că nu-mi place să-mi las prietenii să aştepte, îţi pot spune un secret: în 30 n-o să câştige, deocamdată, nimeni (decât mustăţoiul, care şi l-a recâştigat pe Friedrich!)

ora25 11 noiembrie 2009 la 03:29  

:) Neghinietzsche se repliază şi îşi priveşte întrebător regimentul de hipocampi ŞŞ! Căluţii încep să se legene pe propriile cozi ca pe balansoare interioare perpetuum-mobilizatoare, luându-şi din când în când avânt din trompă şi adormind creativ, pentru a concura apatia imprimată de narghileaua deghizată în pacificator molfactiv.

Alexandru 11 noiembrie 2009 la 05:24  

Ce bine e să-ţi începi ziua cu un Sebastian în vis şi cu glose cu ”Neghinietzsche” şi ”pacificatori molfactivi” - se aude un fel de raggae peste cîmpul de bătălie, cred că e de la narghilea : )

Mircea Ţuglea 11 noiembrie 2009 la 06:11  

"Nietzschuleţul"? Asta chiar că-mi place... Unde publici cartea, după ce se face Sebastian mare?

Radu Vancu 11 noiembrie 2009 la 16:06  

@ Ora 25: Am plâns isteric, încă plâng de ciudă că n-am găsit eu chestia asta atât de mişto cu Neghinietzsche - care mi-ar fi dat chiar şi o idee de cum poate continua toată copilăria asta. Başca pacificator molfactiv, care e :)))))))))))))))))

@ Alexandru: Vezi, cred că depinde de fusul orar - eu îmi sfârşesc ziua cu Sebastian în vis :) Şi da, urechea nu te-a trădat nici de data asta - coloana sonoră a războiului laptelui praf e asigurată de "Reggae Against The Machine"!

@ Mircea: Hehe, întâi s-o scriu, după aia mai vedem. Oricum, aş putea încerca să-i rog pe cei de la Nestle să vorbească la Random House (aşa mi-ar putea ilustra cartea Alexander Jansson - thx, Ora 25). Dacă nu iese, schimb Nestle-ul cu lapte Dorna şi i-o dau lui Liiceanu. Cred c-ar merge, ce zici? :)

ora25 12 noiembrie 2009 la 07:02  

aaa păi şi eu mă bucur la fel, numai ce citesc un vis nou şi parcă prind puteri... :) ai zice că-mi cresc mustăţi de lapte deşi nici prin cap nu-mi trece să beau aşa ceva. eu mă oftic că nu am norişori ticsiţi de bolduri de-astea de care folosiţi voi la croiul gândirii. (ocazie cu care am putea înfiinţa rubrica "din fontul gândirii" - da' nu ne trebuie :( )

Anonymous,  12 noiembrie 2009 la 23:35  

"Sebastian în vis habar n-are..." ce vă mai trece prin cap vouă, poietici tătici şi filosofistice ursitoare;-

o.stanomir

nideleacristian 16 noiembrie 2009 la 22:11  

Buna ziua.
Ma numesc Nidelea Cristian, administratorul directorului web www.edelbeta.ro.

Va propun un schimb de link-uri. Va pot promova blogul prin introducerea lui la rubrica Parteneri, in cadrul directorului.

In schimb as dori sa plasati la dvs. in blogroll urmatorul link:

Titlu - Web design
url - http://www.nidweb.ro

Daca sunteti de acord, va rog sa ma contactati la nideleacristian@gmail.com cu detaliile link-ului dorit de dvs

Anonymous,  17 noiembrie 2009 la 04:56  

de câteva zile Sebastian doarme somn dulce, fără vise...

oare ce face taticu-poieticu? a găsit un grafician ca să ilustreze cărticica de vise?

chiar, Radule, măcar pe blog ar fi faină ilustrarea.

un anomin transilvanic

Radu Vancu 18 noiembrie 2009 la 01:56  

@ Nidelea Cristian: Mulţumesc pentru ofertă, însă, după cum vedeţi, în lista de bloguri n-am decât din cele privind artele - şi mi-ar părea rău să schimb asta. Mult succes!

@ Anonimul transilvanic: Exact asta se întâmplă - nu mai vin vise... Mai aşteptăm puţin? :)

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS