luni, 30 noiembrie 2009

Sebastian în vis (31)

Sebastian în vis mai trage – o dată şi gata! – din suzeta cu bobiţe de smirnă şi tămâie (aşa trăgea cândva şi tata din păhărelul cu tsipouro). În armura iepuro, Broscoporcul se face iar momâie, după cum Pisicâinele încremeneşte şi el. Deloc nătântoc, prichindel înţelege că timpul stă-n loc şi lumea-i înrămată în stop-cadru ca o poză din gazetă de fiecare dată când trage el din suzetă. Iar acum, în spaţiu-n care timpul şi-a-ngheţat farmecele, gigantul îşi coboară iar foarfecele şi se pune pe decupat – după ce l-a gătat pe Sebastian, trece la Nietzschuleţ, cu grijă să nu ciuntească mustăţoiul nici un piculeţ. Pe urmă scoate cele două figurine din rama lumii, le ia-n palma strânsă căuş, mici cât boaba spumii, şi le suflă ca pe puful florii de scoruş. Nietzschuleţ şi piciuleţ o iau razna cu viteze de mii de Mach, practic trec de norul lui Oort cât ai zice mac, iar după ce lasă-n urmă spuza lui Orion şi Betelgeuza hiperspaţiile se fac râu de stele, numai suzeta se mai vede lucind ca o crenguţă de aur printre ele. Aplecat peste piticot, piticuţul Nietzsche îl fereşte din când în când de pulsari şi stele pitice. Cu pampersul jenându-l un pic la mers, Sebastian se plimbă de-a buşilea prin univers.

14 comentarii:

holicica 1 decembrie 2009 la 13:08  

L’aţi dat cu pudră de talk sau cu pudră de tâlc?

Radu Vancu 1 decembrie 2009 la 14:34  

:)
Adevărul-adevărat e că l-am dat cu Nivea şi Bepanten, dar acum musai să-l dau şi cu pudrele astea două, normal!

Anonymous,  2 decembrie 2009 la 01:36  

Mi-a spus cineva ("persoana importanta"...; nu poci pentru ca sa spui care dintre ursitoare) ca la nastere, Sebastian a fost pudrat cu praf de stele...

un stanomir

Radu Vancu 2 decembrie 2009 la 01:42  

@ un stanomir: Cam aşa aş înclina să cred şi eu, având în vedere întâmplîrile din vremea din urmă.
Doar că alte întâmplări din vremea din urmă mă îndeamnă să ricanez: de, nici cu stelele astea nu-i de şagă, depinde mult de câte colţuri au, cinci, şase... :)

Anonymous,  2 decembrie 2009 la 02:38  

da, nimic nu-i la voia intamplarii; cat despre steaua lui Sebastian, aceeasi ursitoare mi-a soptit ca ar avea 24 de coltzuri...

ora25 3 decembrie 2009 la 22:43  

aici se dă o luptă între mers şi univers. această ghiulea cu lanţ, numită pampers, desenează toate câte există, numai până la genunchi. când veţi scăpa de această ghiulea, lupta se va duce spre vârf, înclusiv spre vârf de stea.

Radu Vancu 4 decembrie 2009 la 02:27  

Ora 25, e foarte fain poemul-comentariu, ghiuleaua cu lanţ numită pampers e me-mo-ra-bi-lă! Mi-am dat seama că îmi ilustrezi poezelele la fel de mişto şi de empatic cum faci pe hiperfrumosul tău blog :)

ora25 7 decembrie 2009 la 13:24  

uufff, mulţumesc :) adică mie oricum îmi place aici, ar fi fost groaznic dacă aş fi deturnat premergătorul ori enervat minibehemot-à-motul.

Radu Vancu 13 decembrie 2009 la 18:12  

Hehe, premergătorul e de fapt în stadiu de pre-premergător, adică de parerga şi paralipomena ale discuţiilor referitoare la eventualitatea posibilităţii existenţei vreunei prezumţii de verosimilitate a utilităţii utilizării premergătorului. Aşa că până la deturnare, mai trebuie să te strădui! :)

Radu Vancu 23 decembrie 2009 la 03:32  

Piciul e, într-adevăr, genial, aşa că, deşi nu-i şade bine părintelui să-şi laude progenitura, conced că ai dreptate. :)

coryamor 23 decembrie 2009 la 07:44  

:) da, despre pici vorbeam
imi amintesti de serban foarta. am sa revin aici, sa citesc pe indelete, ca sa-mi reimprospatez limba romana, nici nu stii ce bine-mi face! :)

Radu Vancu 23 decembrie 2009 la 11:23  

Hm - nu ştiu dacă poezelele astea-s un bun exemplu de limbă română, mie uneori mi se pare că-s un galimatias, de parc-ar fi fost scrise în mai multe limbi deodată :)

coryamor 27 decembrie 2009 la 05:02  

tocmai asta-i frumusetea...

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS